18 elokuuta 2013

Superfoodia aamuun - smoothie

Mulla on ollut tapana jo puolen vuoden ajan aloittaa aamun smoothiella. Monet usein kysyvätä, että "kuinka sä ehdit"? Siihen menee aikaa varmaan minuutti kun otan pakasteesta marjat, sekoitan mukaan Vitalinean 0% jugurtin ja sekoitan tehosekoittimella. Viikolla mulle sanottiin, että smoothien sekana pitäisi aina laittaa jotain vihreää. Jotenkin ajatus tuntui oudolta omaan makuuni, mutta mä ostin sitten villiminttua, joka sopi mun mielestäni tosi hyvin tähän smoothien joukkoon. Jos siis nyt näillä mentäis hetken aikaa.

Täytyy sanoa, että tässä puolessa vuodessa olen onnistunut koukuttamaan jopa mieheni smoothien juomiseen. Jos jostain syystä hyvin harvoin jää aamusmoothie tekemättä, niin kyllä siitä mulle kuittaillaan.

Tämä jos mikä on hyvä tapa saada silmänsä auki. Suosittelen kokeileaan. Kohta huomaat, että et voi elää ilman sitä.


Itse laitan sekoitan oman smoothieni joukkoon myös kuituja joko Lepicolia tai nyt uutena tuttavuutena on tuo 24 Valo Paaahdettu rouhittu pellava. 


Itse pussitan marjat ja myös banaanin pieniin Minigrip-pusseihin, joita sitten olen pakastanut.  Ensiksi ajattelin, että ne on annospusseina hyviä, mutta nykyään kyllä otan jokaisesta pussista vain osan, koska mun smoothieen tulee yleensä mansikkaa, mustaherukkaa ja banaania, joten pussillinen olisi liikaa.





Voin luvata, että tällä smoothiella saat silmäsi auki.

Maiju

8 kommenttia:

  1. Noita makuja määkin käytän ja tykkään kans banaaninkin pakastaa niin tulee raikasta smoothieta. Ite käytän maustamatonta jugurttia ja loraus sokeritonta kiisseliä, niitä valion valmiita.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Itsekin tykkään pakastetuista marjoista yms, jotta smoothie on kylmää.

      Poista
  2. Smootiahan voisin minäkin aamuisin tai välipalalle tehdä ;)
    Eilen just tein annospusseja marjoista joten näin on näpsäkkää ottaa valmis pussi eikä tarvitse punnita!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niinpä. Jos kaikki marjat yms. olisi kypsyneet samana aikaan, niin olisin ehdottomasti tehnyt kaikki yhteen annospussiin.

      Poista
  3. Mä myös aloitan aamuni usein smoothiella ja se pitää kivasti nälkää pitkään. Ennen söin aina leipää mutta harvoin tulee enää leipää syötyä lainkaan.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tällä saa niin hyvin silmät auki. Mustaherukka on parasta foodia ;)

      Poista
  4. Smoothieta mäkin aloin käyttää. Eka kierroksella en juonut. Jotenkin nyt se sopii kuvioihin ihan hyvin. Lähden metsästämään siitä viimeistä -10 kiloa :D Katsotaan mitenkä edistyn. Eka viikko mennyt, paino tippunut 1,8 kg. Mutta näin aluksi se tekeekin noin, mutta jossakin vaiheessa himmahtaa !!!

    VastaaPoista