28 syyskuuta 2013

Metroaseman portaat

Monilla mun työkavereillani on tapana aina kävellä metroaseman portaat ylös. Itse teen sitä joskus, en edes joka kerta. Jos mulla on 4 kiloa painava treenikassi selässä, niin ei tulisi mieleenkään, mutta toisinaan ilman lisäpainoa tulee tämä tehtyä. Tässä voisi kyllä haastaa itsensä tekemään tämä, vaikka joka toinen päivä. Sitten kun alkaa helpottamaan, niin sitten sen voisi tehdä joka kerta.


Eri asemilla on vähän eri pituiset portaat. Ruoholahden metroaseman portaat on kyllä TOSI pitkät. Koskaan ei ole tullut laskettua, että kuinka monta askelmaa tulee tuosta kun ne kävelee ylös. Raskaat ne kuitenkin on. Kannattaa ehkä aloittaa se asemilta, joissa ei ole näin jyrkät portaat (ellei sitten halua vähän haastetta).


Niin se menee, että ensiksi otetaan askel toisella jalalla...



Sitten toisella... ja näitä kahta asiaa toistetaan, kunnes ollaan ylhäällä.


Periaatteessa siis tosi helppoa toimintaa. Tähän ei tarvita kun kahden liikkeen toisto.

Suosittelen kokeilemaan. Kerta kerran jälkeen se on aina helpompaa ja helpompaa. Tämä on taas sellaista, että se ei maksa mitään muuta kuin vaivan.

Maiju



6 kommenttia:

  1. Ihana opetus portaitten nousuun :). Tässä uusavuttomien maailmassa uskon, et joku oikeesti tarttee siihenkin neuvoo :) Tosi hyvää liikuntaa kyllä noi portaat. Mää monesti kotitalon portaissa meen ees taas kolmanteen kerrokseen, kun oon käyny lenkillä ja jää esim: 8 kilsasta joku 300 metriä vajaaks. Teen ne sit portaissa:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nämä on niitä pieniä arjen vinkkejä, varsinkin niille jotka sanovat, että eivät ehdi liikkumaan. Silloin voi ottaa käyttöön hyötyliikunta.

      Poista
  2. Juu nimeomaan. Mun mielestä tää lause "en kerkee" on niin old school. Jokainen sitä käyttää, mut tosiasiassa harvalla se tarkottaa sitä.

    VastaaPoista
  3. Mun on taas pakko kommentoida. Mua monesti esim. Toimistoissa, virastoissa myös hotelleissa ihmetyttää kun ihmiset kulkee hisseillä yhden kerroksen väliä. Mä ehin mennä rapuissa kaksi kerrosväliä siin ajas kun joku odottaa sitä hissiä ja laskee sen 20 rappus askelmaa automaatin voimal alas.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niinpä. Mä yritän töissä kävellä neljänteen kerrokseen, paitsi silloin kun on se treenikassi mukana... silloin en ihan aina kävele.

      Poista