19 syyskuuta 2013

Metsään rauhoittumaan

Minä olen aika aktiivinen ihminen kaikessa mihin mä ryhdyn. Minut tuntevat välillä koittavat saada mut rauhoittumaan, mutta helppoa se ei ole. Joskus tulee lähdettyä sitten "rauhoittumaan" mökille, kuten viime viikonloppunakin teimme.

Mun toiseen blogin teemaan kuuluu asukuvaukset ja nyt yhdistimme asukuvaukset ja metsässä liikkumisen. No se mun täytyy myöntää, että välttämättä ei tämä asu ollut ihan paras metsässä liikkumiseen, mutta näillä mentiin.

Mari ehdotti, että voisin kirjoittaa myös tästä aiheesta tänne blogiin. No tässä jutussa tulee ehkä toinen "kuvakulma" asiaan kuin Pinkit korkokengät blogissani.  Kyllä asukuvauksissakin joutuu "rämpimään" metsässä ja kävelimmekin toista kilometriä kuvauspaikkoja etsiessä.

Vähän piti kokeilla, että luonnistuuko kiilapohjaisilla kengillä juokseminen. Täytyy sanoa, että hyvin luonnistui.


Sitten piti katsoa, että pysyykö se kuvaaja messissä?


Kuvaaja ehdotti, että mene tuonne kukkulalle....


Sinne mentiin... 


ja taas alas...


...tarkkana sai metsässä olla tällaisilla asusteilla, että miten liikkuu.


Metsä on elementti, jossa mieli kyllä lepää, vai mitä tästä sanotte?




Suosittelen välillä ottamaan hetkiä, jolloin menette metsään ja haistatte metsän tuoksua.  Metsässä ei ollut kiire minnekään, mahtava tunne. Tuo on sellainen voimaannuttava kokemus.

Suosittelen kokeilemaan.

Maiju

2 kommenttia:

  1. Mä oon niin samaa mieltä, mikään ei tee niin hyvää kuin liikunta metsäpoluilla. Välistä ihmettelen kuin vähän loppujenlopuksi ihmisiä näkee esim keskuspuiston ulkoilupoluilla, kai ihmiset tykkää mielummin sit mennä liikuntakeskuksiin ohjatuille tunneille. Mutta iso peukku metsille ja ulkoilulle.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä olin ihan haltioissani tuolla metsässä... Välistä vaan tuijotti puiden välistä paistavaa aurinkoa, välistä taas taivasta. Mikä energian määrä tulee tuolta luonnosta. Kyllä kuiva syksy on vaan NIIN ihana.

      Poista