keskiviikko 4. syyskuuta 2013

Välipalalla on väliä

Moni on kysynyt minulta, että miten hoidan ruokailut ennen salitreeniä ja sen jälkeen. Itse kun noudattelen aika orjallisesti PT:ni minulle räätälöimää ruokavaliota niin syön viisi tarkoin mitoitettua ateriaa päivässä. Lisäksi saan syödä ennen salitreeniä hedelmän ja salitreenin jälkeen juon välittömästi palautusjuoman. Ensimmäinen toteutuu harvoin ja jälkimmäinen aina.
Päivän ateriat ajoitan niin, että vähintään tunti jää aikaa ruualle laskeutua ennen salitreeniä ja taas tunti maksimissaan kuluu salitreenistä, kun syön päivällisen. Joskus iltatreenin jälkeen päivällinen tulee syötyä vasta klo 23, mutta väliin en aterioita jätä. En myöskään popsi aterioiden väleissä mitään, mutta vettä juon paljon.

Me Naiset Sport -lehdessä oli hyvä, lyhyt kirjoitus välipaloista.



Tuossa kirjoituksessa on hyvin kuvattu ja kerrottu mitä kannattaa syödä ennen ja jälkeen salitreenin, jos välipalaa miettii ja sille on tarvetta. Nälkäisenä ei kannata lähteä tekemään mitään ja siihen mitä suuhunsa pistää milloinkin on merkitystä.

Miten muut; syöttekö välipaloja ja millaisia?


                                                      Mari

3 kommenttia:

  1. Tässä juuri välipalaa natustan töissä, joka koostuu Skyristä ja teestä :) Ennen treeniä teen useasti seoksen blenderillä mustikoista (tai muista marjoista), kreikkalaisesta jugurtista ja kookossokerista. Treenin jälkeen "punaista" maitoa, banaani, protskujauhe ja mantelivoi sössö.

    VastaaPoista
  2. Mun välipalani on usein rahka, marjoja ja steviaa... tai vaihtoehtoisesti myös smoothie.

    VastaaPoista
  3. välipaloina kesällä mukana oli helppo pitää omenoita sekä banaaneja. Syön helposti kauan samaa kunnes kyllästyn. Nyt minulla on vähälaktoosista viiliä, päälle hasselpähkinärouhetta. Sekä syönyt lohipullia n.5kpl:tta. Nyt juuri muuttumassa takaisin omenoihin ja baanaaniin sekä etsin yhtä asiaa, jotta ravintoarvot pysyisivät hyvänä. Joskus ostan eri hedelmiä jos ovat tarjouksessa.

    VastaaPoista