29 syyskuuta 2013

Vapaa-ajan asuja lyhyille ihmisille?

Vaikka mä rakastan vaatteiden shoppailemista, niin on yksi asia missä tuskastun aina. Se on urheiluvaatteiden ja varsinkin syys/talvikaudella vapaa-ajan/urheiluhousujen hankinnassa. Kun luoja on mulle luonut vain 158 cm pitkän "ruodon", niin kaikki housuvalmistajat myyvät vain housuja, jotka on tehty vähintään 170 senttisille ihmisille.

Olin alkukesästä showroomissa, jossa esiteltiin syksyn urheiluvälineuutuuksia ja kysyin eräältä urheiluvaate-edustajalta, että onko heillä lyhyille ihmisille omia mallistoja. Vastaus oli, että kyllä valmistajalla on kolmea eri lahjepituutta, mutta Suomeen ostetaan vain yhtä. Miksi? Kaikki suomalaiset eivät todellakaan ole 170 senttisiä.

Ongelmaksi muodostuu usein se, että lahkeisiin ommellaan vetoketjut ja sitten niitä housuja ei ainakaan voi lyhentää. Muutenkin usein jos joutuu ottamaan lahkeesta pois 20 senttiä, niin sitten polvet ovat nilkoissa, eikä silloin ehkä malli näytä enää samalta kuin sen pitäisi näyttää.


Kävin eilen kokeilemassa taas urheiluhousuja ja näyttääks nämä teidän mielestä hyvältä?
Musta ne näyttää juuri siltä, että 20 senttiä on taas liikaa pituutta. 






Nyt toivon, että te, jotka tiedätte valmistajan, joka valmistaa myös tällaisille kirpuille sopivan pituisia housuja, voisi ilmoittaa mulle.

Nyt on kyse siis nimenomaan urheiluhousuista, joita voisin käyttää lenkillä syksy/talviaikaan.

Kesällä asia ei haittaa, koska voin käyttää niitä lyhytmittaisia housuja. Nyt ne saattaisi herättää kanssaihmisissä jo hilpeyttä.

Maiju

8 kommenttia:

  1. No mitäs luulet miulle sopivan kun tuota pituutta on vain 148 cm

    VastaaPoista
  2. Voi vitsi... sut mä haluaisin nähdä... Harvon tulee mua lyhyempiä vastaan ;) No mistäs sä löydät ne vapaa-ajan housusi?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Poikkasemalla puntit lyhyiks ja ollaan me juteltu Masalassa narun takana Leimailutaivaan alkua oottaessa ..

      Poista
    2. Olis kiva yhdistää kasvot ja nimi toisiinsa ;)

      Poista
  3. Maiju. samassa veneessä ollaan. Joskus olen löytänyt lasten vaatteista, senttikoosta sopivia housuja.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla ei taitais leveys riittää ... vielä ;) Mutta kerron jos saan selvitettyä meidän ongelmaa..Facebookin puolella tuli paljon saman ongelman kanssa painivia esiin ;)

      Poista
  4. Mä olen 162 cm ja olen ratkaissut asian niin, että ompelen lahkeisiin taakse sellaisen poikittaisen sisäänoton jos niitä ei voi lyhentää. Edessä ei pituus haittaa kunhan ei kantapään alle mene lahje.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos vinkistä. Jos ei oikeaa pituutta löydy, niin harkitsen tuota ;)

      Poista