perjantai 25. lokakuuta 2013

Lihashuoltoa rullaillen

Lihashuoltoa putkella rullaten.

Tarvitaan yksinkertainen vaahtomuovilla päällystetty putki, joka asetetaan lattialle ja rullataan sillä kipeitä lihaksia. Rullaus tapahtuu oman kehon painolla putken päällä.

Kokeilin tätä taannoin kipunoiviin pakaralihaksiini. Ensin tuntui, että ei pysty tekemään mitään, kun pakaralihakset olivat niin kipeät, mutta pikkuhiljaa ähinä ja puhina alkoi helpotusta tuottamaan. 5 minuuttia per lihasryhmä riittää, kunhan muistaa rullata koko lihaksen mitan; niveliä ja luita ei ole tarve rullailla.

Kuntosalilla olen nähnyt muutaman kovaa treenaavista miehistä tekevän putkirullausta ennen treeniä ja osan jälkeen, mutta tosi harvinaista tämä tuntuu olevan; ainakin sillä salilla missä minä yleisimmin vierailen.

Taidan itse liittyä kuitenkin siihen joukkoon, joka rullailee. Yksinkertainen ja toimiva lihashuoltotapa. Yllätyin positiivisesti!



Alla linkki blogikirjoitukseen, jossa kerrotaan hyvin kattavasti putkirullauksesta myös videopätkin:
Helppoa lihashuoltoa

                                                             Mari

2 kommenttia:

  1. Enkös sanonut, että rullailu on niin jees ;) Kovaa treenaavilla ei pelkät venyttelyt enää riitä vaan olisi suositeltavaa lisäksi rullailla.
    Tuo vaahtomuoviputki vaan ei ole paras mahdollinen koska antaa periksi ja on pehmeä. Kannattaa kokeilla sellaista kovempaa ja nystyräistä, se tehoaa paremmin sidekalvoihin.
    Itse aloin rullailla kesällä ja kyllä siihen jää koukkuun ja pyrin joka treenipäivän illalla löytämään edes pienen rullailuhetken.

    terveisin, Himo-Urkkaaja Mona ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Pitääkin kokeilla sellaista kovempaa mallia! Tuo vaahtomuoviputki on varmasti hellempi; ainakin ajatuksena :)

      Poista