tiistai 26. marraskuuta 2013

Marjat ja hedelmät aamupalalla

Mä olen ollut koukussa marjoihin jo vuoden niin, että olen syönyt joka päivä jossain muodossa niitä. Useimmiten mä teen marjapohjaisia smoothieita. Mullahan on tuo keliakia, jossa mun pitää noudattaa ravintoterapeutin suosituksia ruokavaliossani. Mun ravintoterapeutti suositteli mulle niin kovasti ja ilahtui, kun ruokavaliosta jo noi marjat löytyi ja sillä linjalla olen jatkanut.

Nyt mulle on tullut myös hedelmähulluus. Mä koukutun aina johon ruokaan ja nyt se on marjojen lisäks hedelmät. Kun mä olen halunnut rahkaan vähän vaihtelua, niin sitä olen nyt saanut hedelmistä eli rahkan päälle olen laittanut erilaisia hedelmiä. Mä NIIN tykkään.

Näyttää hyvältä ja myös maistuu.

Viime viikolla olin käymässä Tukholmassa ja tällaisia herkkuja tilasin aamupalalle ennakkoon mun ruokavalioni tueksi. Tällä kertaa palvelu pelasi tosi hyvin Commodoreluokan aamupalalla.



Viikolopppuna tuli tehtyä näin ihanan näköinen rahka-annos.


Viikonloppuna messuiltiin ja piti syödä vähän tukevampi aamupala ennen messuja.


Granaattiomena on nyt mulle sellainen ihastus, että sitä tahdon rahkan päälle. 
Ehdottomasti.


Tiedän, että monissa ruokavalioissa on marjat ja hedelmät vähän vähemmällä.
Itse en pystyisi elämään ilman näitä. 

Mitenkä muut? Kuuluuko marjat ja hedelmät teidä ruokavalioonne?

Maiju

8 kommenttia:

  1. siis lähes kilo hedelmiä päivässä. Tällähetkellä n 3-4 klementiiniä , 1 kranaattiomena ja 1 persimon päivässä

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hedelmät ja marjat on NIIN herkkua. Varsinkin nyt kun pitää saada sitä vitamiinia tavalla tai toisella ;)

      Poista
    2. Mulla on taas hieman erilainen käytäntö hedelmien suhteen. Mä en ole hedelmiä syönyt oikeastaan juuri yhtään viimeisen vuoden aikana sitten elämäntaparemontin aloituksesta alkaen verrattuna elämään ennen remonttia. Silloin tuli popsittua hedelmiä isompiakin määriä, mutta enpä ole noita kaivannut nykypäiviini. Marjat ovat kuuluneet sitäkin tiiviimmin ruokavalioihini tässä matkallani kohti tavoitepainoa. Ja tässä viimeisimmässä ruokavaliossa hedelmien/marjojen määrä on 100 grammaa aamupalalla (omenaa tai marjoja), ja yksi hedelmä välipalan yhteydessä vain lepopäivinä. Mullahan on aika tiukat ohjelmat sekä ruokavalio- että treeniohjelma, joten siksi on minimoitu sokerien määrä. Sanotaan, että hedelmistä saatu sokeri voi pysäyttää rasvanpolton. Se voi myös lisätä näläntunnetta ja jarruttaa painopudotusta. Koska haluan pudottaa painoani suhteellisen nopeasti, vältän hedelmiä ja nautin niitä vain harvoin. Hyvin on toiminut omasta mielestäni :)

      Poista
    3. Mäkään en ole muuten syönyt hedelmiä oikeastaan vuoteen... Tuosta hedelmien sisältämästä sokerista johtuen mä en ole kanssa niitä käyttänyt. Nyt vaan jäin vähän koukkuun ja halusin vähän vaihtelua tuohon rahkan sekaan.... Mutta marjoja on ollut kyllä siinä smoothien muodossa koko vuoden mukana ;)

      Poista
  2. ihana maiju;) olenkin jo ihmetellyt, että missä luuraat!
    juu, et todella kirjoittanut kirjojasi turhaan. innostus jatkuu edelleen vaihtelevasti.
    sinä se olet tehnyt uusia aluevaltauksia - tosi mielenkiintoista.
    kaikkea hyvää Joulun odotukseen...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllähän mä Maija bloggaan... Bloggaan vaatteista ja painonhallinnasta. Bloggari on bloggari, vaikka voissa paistais ;)

      Poista
    2. :-D En voi kuin nauraa, mutta tottahan tuo on mitä bloggarista kirjoitit.

      Poista